středa 9. července 2008

Vychytávky v IntelliJ IDEA o kterých jsem nevěděl

Přihlásil jsem ke k odběru refcardz a poslední příspěvek byl o IntelliJ IDEA. Vzhledem k tomu, že Ideu používám již léta a vždy mě dokáže něčím překvapit jsem se pustil do čtení. Myslím si, že většinu funkcí znám, tak se zaměřím jen na ty, o kterých jsem nevěděl.

Copy/Paste
To že se přes schránku kopíruje pomocí Ctrl+C/V není nic objevného. Zajímavé je ale to, že pokud není označené nic, automaticky se kopíruje celý řádek.

Autoscroll from Source
V projektovém panelu lze zapnout funkci, že pokud změníte selekci ve stromečku, automaticky se v editoru otevře příslušný soubor. Opět nic světoborného a nečekaného. Zajímavé je to, že to může fungovat i naopak. Tedy, pokud se přepínáte mezi taby v editoru, automaticky se skroluje na příslušný prvek ve stromě. Dříve jsem pro tuto funkci používal zkratku Ctrl+F1.

Goto Class
Pro nalezení třídy dlouhá leta používám Ctrl+N. Nevědel jsem ale, že pomocí Shift+Up/Down můžete vybrat tříd více.

Goto Parent
Pokud jsem potřeboval skočit na metodu předka, kterou overriduji, vždy jsem klikal na ikonu vedle metody. Odedněška už na myš nešáhnu. Stačí Ctrl+U.

Autoscroll to Source in the Find pane
Při vyhledávání pomocí Ctrl+F se ukáží výsledky v okně ve kterém se můžete pohybovat pomocí šipek nahoru a dolu. Lze zapnout i autoscroll, kdy při změně selekce ve stromě se automaticky odskroluje v editoru. Já toto většinou mám vypnuté, neb mě to vyrušuje. Zajímavé je ale, pokud máte autoscroll vypnutý, tak ho můžete "temporary" zapnout pomocí Ctrl+Alt+Up/Down.

Preview in the Find pane
Po vyhledávání pomocí Ctrl+F se mi většinou změní otevřené soubory v editoru a musím je pracně hledat a otevírat znovu. Ve Find pane lze ale zapnout preview okno, ve kterém se při změně selekce ve stromu automaticky skroluje do preview okna.

Vyhledávání funkcí v menu
Menu je poměrně rozáhlé a občas je probém najít tu správnou položku. Pomocí Ctrl+Shift+A lze vyhledávat v akcích menu. Toto považuji za velice užitečnou funkčnost. Škoda, že něco takového není i ve Wordu - tam tápu téměř pořád.

Expand Word
Pomocí Alt+Slash umí editor napovídat jména proměných. Moc jsem nepochopil, jak to funguje, ale vyzkouším.

Surround with Live Template (Ctrl+Alt+J)
To, že lze obalovat kusy kódu pomocí Ctrl+Alt+T jsem věděl a používám. Že existují Life templates (Ctrl+J) jsem věděl taky ale že může být life template+surround je pro mě novinka.

Žádné komentáře: