pátek 15. srpna 2008

Jak jsem se nechal ocertifikovat - SCJP

Po několika letech kdy jsem dostudoval výšku a ještě víc letech co se živím (bavím) programováním v javě jsem se nechal ukecat na certifikaci (SCJP) - prý tím stoupne moje cena na trhu práce.

Nejdříve jsem si nabubřele myslel, že se nebudu muset nic učit - vždyť všechno už znám ne ;-) ? Kolegové, kteří už ono martýrium absolvovali mě varovali, že si mám zkusit alespoň nějaké cvičné testy, ať vím co čeho jdu - ještě že je mám (ty kolegy).

Testovací příklady jsou zejména o tom, jestli daný kód jde nebo nejde zkompilovat a proč. Přiznám se, že tuto práci za mě dělá počítač sám, takže jsem se moc nechytal. Druhý zádrhel byla znalost API - třeba v které package je DateFormat a tak. Přiznám se, že slovo klíčové import jsem nenapsal od doby co je za mě IDEA píše sama (minimálně 5 let).

Na druhou stanu abych jen nehaněl, dozvěděl jsem se i o některých záludnostech, o kterých jsem nevěděl, neb jsem se s nimi nesetkal - např. anonymní iniciátory.

Suma sumárum. Pokud se na certifikaci SCJP chystáte, určitě doporučuji nastudovat tuto knížku. Dále jsem měl k dispozici příklady testů od whizlabu. Poté test uděláte bez problémů (já jen na 90%).

Na co vše se dá certifikovat - link.

Poté, co jsem se nechal namočit do školení o EJB3 jako speaker, jsem se rozhodl, že si udělám i SCBCD, ale o tom až někdy příště.

Žádné komentáře: