neděle 23. listopadu 2014

DevFest 2014

Po letech v dejvickém kampusu. Padla na mě nostalgie. Národní technická knihovna z venku super. Fakulta stavební byla pro mě ale premiéra.

1. Rachel Simpson - Unboxing UX: Design prototyping for Engineers 

Výborná přednáška o UX designu pro vývojáře. Doporučovala k prostudování Steve Krug - Rocket Surgery Made EasyPro rychlé prototypování používá tužku a papír. To pak vyfotí a rozpohybuje v aplikaci POP. Přímo na přednášce jsem zkoušel a vypadá to super. Ohledně UX testování pouštěla vtipné video - The scrollwheel.  Doporučuji projít si i portfolio autorky. 

2. Mirek Černý - How to become a world-class startup

Mluvil o své firmě futurelytics. O té jsem nic nevěděl. Dostali se přes seedcamp do ameriky, kde dostali investici. Doporučoval naučit se prezentovat svůj nápad během 30s - elevator pitch. V česku doporučoval Credo Ventures a v Americe Index Ventures. Podíl investorů prý běžně bývá kolem 10%. U odměňování spolupracovníků a zaměstnanců preferuje opční plán.

3. Filip Hráček - Plymer.dart

Prezentoval použití google technologií na datech z městské knihovny, s cílem doporučit knihu z vypůjčení. Troufl si na živé demo, které se povedlo. Inspiraci bral z amazonu a z knížky Programming Collective Intelligence. Programování v Polymer.dart mi hodně připomínalo Tapestry

4. Firma

Dva bloky přednášek, kde Mirek Černý z futurelytics, Marie Chytilová se slevomatu, Ondřej Krátký z Liftago a Daniel Franc z googlu radili se zakládáním a provozem firmy. Účastníci si představili v hlavě svoji firmu a odpovídali na otázky. Některé odpovědi pak panelisti rozebírali.
Celkově bych tento blok hodnotil kladně, i když zůstalo jen u naprostých základů.

Po přednášce panelisti nabízeli krátkou individuální konzultaci, čehož jsem využil. 

5. Vojtěch Bárta - Kvalita jako odpovědnost celého týmu

Vojta pracuje jako QA ve firmě Vendavo. Ukazoval, jaké jsou problémy s kvalitou ve vodopádu i v agilním světě. Pro mě to bylo spíš jen opáčko toho, co už jsem věděl. 

6. Věrka Koukalová - Monetizace aplikace

Přednášející prezentovala, jaké jsou možnosti vydělat na aplikaci umístěnou v google play nebo app store. Přednáška byla celkem vtipná, ale mě posloužila hlavně pro utříbení myšlenek, kudy se nevydávat. 

7. Tomáš Holas - Firemní kultura

Definoval co to je firemní kultura jako
Systém psaných i nepsanách konvencí které ovlivňují jakým způsobem se lidé staví k řešení probéml a jak se k sobě navzájem chovají. 
 Porovnával zkušenosti z korporací, ze startupu a svobodné firmy. Přednáška byla překvapivě vtipná.

Žádné komentáře: