středa 12. listopadu 2014

SQL Performance Explained

Na konci října jsem vyrazil na Geecon, který se poprvé konal v Praze. Na jedné z přednášek o SQL prezentátor Lukas Eder doporučoval knížku SQL Performance Explained.

Protože se po večerech a víkendech snažím o zrychlování našeho systému JdemeNaTo, tak jsem zainvestoval €10 a začetl se.

Knížka detailně popisuje, jak funguje index a jaké jsou běžné chyby při používání. Příklady autor ukazuje hlavně na Oracle, ale alternativy i na jiných - např. moje oblíbená PostgreSQL.

Moc se mi líbí stručný a výstižný jazyk. Každá věta nese informaci. Nikde žádná zbytečná výplň.

Nové poznatky jsem ihned začal úspěšně aplikovat na naší databázi, která už není úplně malá (řádově miliony řádků).

Rozhodně doporučuji k prostudování a dokonce zvažuji, připlatit si za vytištěnou verzi.

Žádné komentáře: